Szilaj, a vad és fékezhetetlen paripa társainak vezetője, védelmezője.
Egy napon harmonikaszót hoz felé a szél a hegyekből, ő pedig elindul, hogy megtudja az ismeretlen hangok eredetét. A távolban szokatlan fényeket pillant meg, és ez végképp felkelti kíváncsiságát.
Egy tábor tüzét fedezi fel, körülötte pedig furcsa lények - emberek -, akiket szintén sosem látott. Az első találkozás azonban drámai fordulatot hoz: az emberek lasszóval elfogják Szilajt, magukkal viszik, majd eladják a lovasság katonáinak.
Az Ezredes megparancsolja, hogy törjék be a lovat, de az egymás után próbálkozó katonák nem járnak sikerrel. Az Ezredes ekkor taktikát vált, kikötözi Szilajt - de enni-inni nem ad neki.
Ekkor felbukkan egy "kétlábú", egy fiatal dakota indián, Kis Patak, aki maga is az ezredes foglya. Egymást segítve sikerül megszökniük az erődből, és Kis Patak elviszi magával Szilajt a falujába.
Itt találkozik egy Szelíd névre hallgató kancával, akit társául választ. De a boldog napoknak hamar vége szakad, mert a falut megtámadják, Szelíd pedig halálosan megsebesül.
Nem sokkal később Szilajt is elfogják és egy vasúti vagonban találja magát, mely ismeretlen helyre tart. A fogság olyan hatással van rá, mint eddigi kalandjai során semmi más: megtöri a szabadságához szenvedélyesen ragaszkodó mén legyőzhetetlennek tűnő akaratát.
Az utazás pedig folytatódik az ismeretlen Vadnyugat felé...
Extrák:
Audiókommentár Mireille Soria, Kelly Asbury és Lorna Cook filmkészítők közreműködésével
A Szilaj animációja (kb. 7 p.)
A Szilaj zenéje (kb. 10 p.)
Tanuld meg Te is, hogyan kell rajzolni Szilajt, James Baxter segítségével (kb. 14 p.)
4 jelenet sztoribord változata
Kedvenc jelenetek - a gyerekek 8 kedvenc jelenetének gyors elérése
Cimarron Slam - játék
Mustang Derby - játék
Előzetesek
Filmográfiák
Produkciós információk
Készítsd el saját filmedet - vágóstúdió! (DVD-ROM)
12 interaktív játék (DVD-ROM)